Amazon Music HD: bezstratny streaming od Amazon

Amazon Music HD to nowa usługa wprowadzona przez amerykańskiego giganta. Nie jest to nowość na rynku, gdyż podobne usługi oferuje już Tidal czy Quobuz (który oficjalnie jeszcze nie działa w Polsce). To, co jest jednak rewolucyjne w usłudze Amazona to cena. Abonenci usługi Amazon Prime będą mogli skorzystać z Amazon Music HD w cenie $12,99 za miesiąc. Regularna cena wynosi $14,99. Dla porównania – abonament Tidal HiFi kosztuje $19,99. Usługa nie namiesza na razie na polskim rynku, gdzie abonamenty Tidala HiFi wynoszą odpowiednio 39,99 zł w wersji zwykłej i 19,99 zł w wersji studenckiej.

Amazon Music HD – agresywne wejście na rynek

Usługa ma dawać abonentom dostęp do ponad 50 milionów utworów w bezstratnej jakości – FLAC 16 bit, 44,1 kHz. Gigant podaje również, że udostępni „miliony” utworów w jakości 24 bit i próbkowaniu nawet do 192 kHz. Dokładna ilość utworów w takiej jakości nie jest znana. Zaletą rozwiązania od Amazon jest format FLAC, z którym – w przeciwieństwie do Tidalowego MQA, radzi sobie większość sprzętów stacjonarnych.

Logo nowej usługi Amazon

Amazon celuje w masowego odbiorcę. Ich usługa Prime Music, która jest dostępna bezpłatnie z subskrypcją Prime, ma obecnie miliony abonentów. To potężne narzędzie pozwalające użytkownikom przystąpić do planu Amazon Music HD. Rynek płatnych usług streamingowych jest obecnie największym i najszybciej rozwijającym się, co jasno wynika z raportu RIAA, o którym pisałem niedawno. Wejście kolejnego, dużego gracza z całą pewnością wpłynie na cały rynek muzyczny.

Bezstratny streaming przyszłością branży?

Spotify testowało bezstratny streaming, ale jeszcze oficjalnie nie wprowadziło planu zawierającego taką usługę. Tymczasem Apple robi wszystko, co w jego mocy, aby wydobyć jak najwięcej z używanego formatu AAC. W odróżnieniu od ALAC, nie jest to jednak kodek bezstratny. Streaming w takiej jakości wymaga jednak znacznie większej przepustowości łącza. Z całą pewnością ogranicza to użyteczność takiego rozwiązania na urządzeniach przenośnych.

Amazon twierdzi, że jego usługa Music HD będzie kompatybilna z produktami Denona i Marantza z systemem HEOS, Polk Audio, Definitive Technology, Sonos, McIntosh, Sennheiser i wieloma innymi.

Komentarze:
Marcin Marcinkiewicz

Share
Opublikowane przez:
Marcin Marcinkiewicz
Tagi: Streaming

Recent Posts

Audio Video Show 2019 okiem „sceptyka”

Audio Video Show 2019 – czytałem, że wpuścić mnie tam jako dziennikarza to jak wysłać Jerzego Urbana do relacjonowania Dni…

3 tygodnie temu

Mit o flamastrze: czy zielony flamaster poprawia odczyt płyt CD?

Legenda głosi, że pomalowanie zewnętrznej i wewnętrznej krawędzi płyty CD zielonym flamastrem ma... poprawiać brzmienie cyfrowego dźwięku zapisanego na tym…

2 miesiące temu

Testy audio – dlaczego nie zawsze warto wierzyć własnym uszom?

Testy audio organizowane przez dystrybutorów lub producentów sprzętu to podstawowa forma marketingu w branży. Problem jaki widzę w tych testach…

2 miesiące temu

Tannoy Life Buds, czyli dlaczego nie kupuje się słuchawek w ciemno

Mam zasadę — nie kupuję słuchawek w ciemno. Decydując się na słuchawki True Wireless miałem jednak zerowe oczekiwania brzmieniowe, dlatego…

3 miesiące temu

Streaming muzyki to lwia część rynku – raport RIAA 2019

Recording Industry Association of Aamerica podała dane dotyczące sprzedaży muzyki w pierwszej połowie roku 2019. Dlaczego te dane są ważne?…

3 miesiące temu

Yamahagate, czyli jak Yamaha tłumaczy zmianę dostawcy radia internetowego

Yamaha postanowiła zmienić dostawcę radia internetowego, które jest dostępne dla posiadaczy urządzeń z funkcją Musiccast. Powód? Prozaiczny: dotychczasowy dostawca –…

3 miesiące temu